Hastanemizde Hizmet Kalitesini Artırmak Amacıyla Yıl İçerisinde Birçok Tatbikat Yapılmaktadır
27 Ocak 2020


Hastanemizde hizmet kalitesini artırmak amacıyla yıl içerisinde birçok tatbikat yapılmaktadır. Bunlardan bir tanesi de Mavi Kod (2222) Acil Durum Kod Sistemidir.

Sağlık Bakanlığından:

SAĞLIK KURUM VE KURULUŞLARINDA HASTA VE ÇALIŞAN

GÜVENLİĞİNİN SAĞLANMASI VE KORUNMASINA İLİŞKİN

USUL VE ESASLAR HAKKINDA TEBLİĞ’de

             Amaç

             MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin amacı, sağlık kurum ve kuruluşlarında hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili risklerin azaltılması için hasta güvenliği kültürünün geliştirilmesine ve yaygınlaştırılmasına, bunu tesis edecek uygun yöntem ve tekniklerin belirlenmesine, hasta ve çalışan güvenliği konusunda geliştirilen iyi uygulama örneklerinin yaygınlaştırılmasına, hizmet içi eğitim yoluyla personelin farkındalığının ve niteliklerinin artırılmasına, hasta ve çalışan güvenliği ile ilgili raporlama sistemlerinin oluşturulmasına, hasta bakım ve tedavi sürecinin güvenlik ve kalitesinin artırılmasına, hasta ve çalışanların sağlık hizmeti sunum sürecinde karşılaşabilecekleri muhtemel risk ve zararlardan korunmasına yönelik, usul ve esasları düzenlemektir.

Bakanlığın yazısına istinaden Hitit Üniversitesi Erol Olçok Eğitim ve Araştırma Hastanesi kapsamında hazırlanan tatbikatta Servis/poliklinik ve hastane hizmet alımı sırasında durumu kötüleşerek acil tıbbi müdahaleye ihtiyaç duyan hastaların yaşama döndürülmesi için önem arz eden Mavi Kod (Acil Durum Çağrısı) uygulamasına tüm hastane personelinin uyum sağlayarak hastaya en kısa sürede müdahale etmesini sağlamak amaçlandı ve bu doğrultuda hastane Kalite Yönetim Birimi tarafından Mavi Kod  (Acil Durum Çağrısı) tatbikatı gerçekleştirildi.

Gerçeği aratmayan tatbikatın senaryosuna göre; Üniversite Hastanesi -1 katında Mr,Tomografi,Radyoloji kayıt bankolarının önünde hastanın aniden durumunun kötüleşmesi üzerine banko görevlisi tarafından Mavi Kod (Acil Durum Çağrısı) çağrısı vermesi, görevli olan Mavi Kod ekibinin olay yerine gelerek hastaya ilk müdahalenin yapılması, ilk müdahalenin ardından hastanın acil servise transferi ve hastanın hayata geri döndürülmesi amaçlı  tatbikatı başarı ile gerçekleştirilmiştir.

Mavi Kod ekiplerinin acil hastalara müdahale sürelerini ve müdahale şekillerini görmek istediklerini belirten Hitit Üniversitesi Erol Olçok Eğitim ve Araştırma Hastanesi Kalite Yönetim Birimi; ‘Sağlıkta kalite standartları gereği Mavi Kod (Acil Durum Çağrısı) tatbikatını gerçekleştirdik. Senaryomuz da; Mr, Tomografi, Röntgen Kayıt bankolarının önünde durumu kötüleşen bir hasta için mavi kod çağrısında bulunmaktı. Mavi Kod ekibimiz en kısa sürede olay yerine ulaşarak hastaya gerekli müdahaleyi yapıp hastanın acil servise transferini gerçekleştirdiler. Tatbikatın gerçekleşmesinde bize yardımcı olan, emeği geçen herkese çok teşekkür ederiz.’

  • WhatsApp Image 2020-01-15 at 15.23.21.jpeg
  • WhatsApp Image 2020-01-15 at 15.23.22.jpeg
  • WhatsApp Image 2020-01-15 at 15.23.23 (1).jpeg
  • WhatsApp Image 2020-01-15 at 15.23.23.jpeg
  • WhatsApp Image 2020-01-15 at 15.23.24.jpeg
  • WhatsApp Image 2020-01-15 at 15.23.25.jpeg
  • WhatsApp Image 2020-01-15 at 15.23.27.jpeg
  • WhatsApp Image 2020-01-15 at 15.23.28.jpeg
  • WhatsApp Image 2020-01-15 at 15.23.29.jpeg
  • WhatsApp Image 2020-01-17 at 09.08.24.jpeg