2010 Yılından itibaren hizmet veren Birimde;
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ
NASIL BAŞVURU YAPILIR
Evde Sağlık Hizmeti için, hasta ya da aile bireyleri tarafından Ulusal Çağrı Merkezi 444 38 33 numaralı telefonu aranarak başvuru yapılır.
BAŞVURU ŞARTLARI:
Evde Sağlık Hizmeti başta YATAĞA BAĞIMLI hastalar olmak üzere;
-Akciğer ve Solunum sistemi hastalarına (KOAH,astım),
Ortopedi ve Travmatoloji hastalarına, -Diyabet hastalarına,
-Terminal dönem palyatif bakım hastalarına,
-Ameliyat sonrası ve yoğun bakım sonrası yürüyemeyen tedavisi evde devam eden hastalara,
-Kısa süreli hemşirelik hizmetlerine ihtiyaç duyan haştalara,
- Onkoloji (kanser) hastalarına,
-Nöroloji hastalarına (felçli), hizmet vermektedir.
*Başvuran her hasta hekim değerlendirmesine göre hizmete alınır.
HASTA MUAYENE VE
KABUL SÜRECI
Başvuru yapılan hastaya Evde SağlıkHizmeti birimleri 24 saat içindeulaşır. İlgili ekip hastayı değerlendirir hastanın Evde SağlıkHizmetleri kapsamına alınıpalınmayacağına karar vererekhastave yakınlarını bilgilendirir. EvdeSağlıkHizmeti verilen hastayımuayene eden hekim tarafındanuygun tedavi planı hazırlanır vetedavi süreci,başlatılır.
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ KAPSAMI:
-Hastaya konulmuş olan tanı ve planlanan tedavi çerçevesinde kişinin bulunduğu ev ortamlarında muayene-tetkik tıbbi bakım verehabilitasyon hizmetlerinin verilmesi.
-Sağlık raporu ile belgelendirilen ilaçların reçete edilmesi.Hastalığı ile alakalı evde kullanımı gerekli tıbbi cihaz ve ekipmanların doğru ve uygun koşullarda kullanılması konusunda eğitim ve danışmanlık hizmetlerinin verilmesi.
-Hastanın ve ailesinin evde bakım sürecinde üstlenebilecekleri görevler ve hastalık bakım süreçleri konusunda bilgilendirilmesi
HANGIDURUMLARDA
HİZMET SONLANDIRILIR?
-İyileşme durumunda,
-Hastanın Evde Sağlık Hizmetleri kapsamına uygun olmaması durumunda,
-Hastaneye yatış gereken durumlarda,
-Hizmet alanı dışına taşınma durumunda,
-Hasta ve yakınlarınınsonlandırmayı talep etmesi durumunda,
-Hasta ve yakınının tedaviye uyumsuzluğunda,
-Vefat durumunda, evde sağlık hizmetlerine son verilir.
HATIRLATMA:
-Evde Sağlık Hizmeti randevu sistemiyle sunulur.
-Belirlenen planlamaya göre ekipler ziyaretlerini gerçekleştirirler.
-Evde sağlık hizmetine kayıtlı hasta (acil durumlar haricinde,acil durumlar için 112 aranmalı) ihtiyacı olduğunda kayıtlı olduğu birimin telefon numaralarından ulaşabilir.
-Hizmet kalitesinin arttırılmasına yönelik her ay düzenli olarak hastalara anket çalışmaları yapılmaktadır
İletişim: 0 364 223 03 25 (dahili 121)
Web Sitesi: corumeah.saglik.gov.tr