HASTA VE HASTA YAKINLARI GÖRÜŞLERİ DEĞERLENDİRME EKİBİ
31 Ekim 2025

HASTA VE HASTA YAKINI GÖRÜŞLERİ DEĞERLENDİRME EKİBİ
Sağlıkta Kalite Standartları V6.1 “HHD04 Hasta ve hasta yakınlarının hastane bünyesinde sağlık hizmet
süreçlerine yönelik görüş, öneri ve şikâyetleri alınmalıdır ve değerlendirilmelidir’’
maddesine istinaden
hastanemiz bünyesinde oluşturulmuş olan Hasta ve Hasta Yakını Görüşleri Değerlendirme Ekibinin amacı;
hastanemize başvuran tüm kişilerin görüş, öneri ve isteklerini değerlendirerek aksayan yönleri tespit etmek, hizmet
kalitesini geliştirmek, verimliliği artırmak, kalite geliştirme ve iyileştirme süreçlerine dâhil edilmesini sağlamak
ve hizmet katılımını ön plana çıkarmaktır. Hasta ve hasta yakınları tarafından yapılan öneri ve şikâyetler,
değerlendirme ekibi tarafından ayda bir kez toplanarak incelenir. Hasta ve Hasta Yakını Görüşleri Değerlendirme
Ekibi tarafından;
-Görüşler sistemli şekilde analiz edilir ve öncelik sırası belirlenir.
-Hasta/hasta yakınlarının görüşleri değerlendirilir.
-Sağlık hizmeti sunulan tüm bölümlerde hasta/hasta yakınlarının görüşlerini bildirmelerine yönelik
düzenlemeler yapılır.
-Gerektiğinde iyileştirme çalışmaları yapılması sağlanır.
-Aylık olarak hasta memnuniyet anketleri düzenlenir, anketlerdeki hastaların görüş ve şikâyetleri periyodik
olarak değerlendirilir.
-İlgili müdürlük şikâyet ve öneriye ilişkin gerektiğinde hasta / hasta yakınlarına geri bildirimde bulunur.

HASTA VE HASTA YAKINI GÖRÜŞLERİ DEĞERLENDİRME EKİP ÜYELERİ
1