Hasta Hakları Etkinliği
27 Ocak 2020

“26 EKİM DÜNYA HASTA HAKLARI GÜNÜ” Etkinlikleri

Hasta ve hasta yakınlarına; haklarını ve sorumluluklarını aktarmak, bu doğrultuda bir bilinç oluşturmak adına “26 Ekim Dünya Hasta Hakları Günü” etkinlikleri düzenlendi.

Bu çerçevede; hastanemiz Başhekimi Prof. Dr. Mesut SEZİKLİ, Başhekim Yardımcıları Ecz. Merve TÜRKMEN, Uzm.Dr. Hülya İPEK, Uzm.Dr. Alper GÖKBEL ve Hasta Hakları Birim Sorumlusu Yadigar BOZOĞLAN, Halkla İlişkiler Birim Sorumlusu Fevzi KARACA ile diğer çalışanlar eşliğinde, yatan ve ayaktan hastalar ziyaret edildi.

Hastanemiz girişine, günün anlam ve önemini ifade eden stant kuruldu. Konu ile ilgili bilgilendirme yapılarak, hasta ve hasta yakınlarına çiçek dağıtıldı.   

HASTA HAKLARI NEDİR?

Sağlık hakkı ve hasta hakları, insan haklarının ikinci aşamasında devreye girmiş, üçüncü aşamasında ise ayrıntılı olarak geliştirilmiştir. 
İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi madde 25 ve 1961 anayasası 49. maddesi gereği ile 1982 anayasası madde 17 ve madde 56 gereğince hasta hakları güvence altına alınmıştır.

Temel insan haklarının bir alt başlığı olan hasta hakları, insan haklarının sağlık hizmetlerine uyarlanması şeklinde olup; Sağlık Bakanlığınca önem arz eden bir yapıyla tüm sağlık kurumlarında aktif olarak “Hasta Hakları Birimleri” tarafından sunulmaktadır.

HASTANEMİZDE HASTA HAKLARI UYGULAMALARI

Hastanemiz kurum olarak, hasta haklarını tüm birimleri ile dikkate alan bir yapıya sahiptir. Sağlık hizmetlerinin adil, saygın ve bilimsel veriler eşliğinde sunumunun sağlanması için gerekli tüm çabaları sarf etmektedir.

Bu nedenle hastanemizde hasta ve hasta yakınlarımızın dilek, teşekkür ve şikâyetlerini bildirebilmeleri için; “Hasta Hakları Birimi, Halkla İlişkiler Birimi, Dilek & Öneri Kutuları” gibi başvuru noktaları oluşturulmuştur.

Aynı zamanda, “Başhekim Yardımcısı, Psikolog, Sosyal Hizmet Uzmanı, Hemşire, Sağlık Memuru, Destek Kalite Müdür Yardımcısı ve Birim Memuru”ndan oluşan “Hasta Hakları Yerinde Değerlendirme Ekibi” tarafından ofis içi ve ofis dışında rutin olarak poliklinik, acil servis ve klinikler gezilerek sorunların birimlere ulaşmadan değerlendirilip, yerinde çözülmesi sağlanmaktadır.

Sorunların değerlendirilip yerinde çözülmesi, hastalarımızın aldığı sağlık hizmetinin kalitesini arttırmakta ve sağlık çalışanına şiddetin önlenmesine katkı sağlamaktadır.

Ayrıca düzenli olarak hastalarımızla telefon aracılığıyla iletişime geçilerek anketler uygulanmaktadır. Bildirimi alınan konular hakkında gerekli düzenlemeler sağlanarak, hastalarımıza geri dönüş yapılmaktadır.   


  • 1.jpg
  • 2.jpg
  • 3.jpg
  • 4.jpg
  • 5.jpg
  • 6.jpg