Birim Hakkında
06 Ekim 2025

BİR SAĞLIK KURULUŞUNDA SAĞLIK HİZMETİ ALMAK İÇİN BAŞVURAN HERKESİN;

 

1.    Hizmetten genel olarak faydalanma:

Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çevresinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetlerinden faydalanmaya,

2.    Eşitlik içinde ulaşma:

Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya,

3.    Bilgilendirme:

Her türlü hizmet ve imkânın neler olduğunu öğrenmeye,

4.    Kuruluşu seçme ve değiştirme:

Sağlık kuruluşunu seçme ve değiştirmeye ve seçtiği sağlık kuruluşunda verilen sağlık hizmetinden faydalanmaya,

5.    Personeli tanıma, seçme ve değiştirme:

Sağlık hizmeti verecek ve vermekte olan tabiplerin ve diğer personelin kimliklerini, görev ve unvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye (Hekim Seçme),

6.    Bilgi isteme:

Sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü ve yazılı olarak istemeye,

7.    Mahremiyet:

Gizliliğe uygun olan bir ortamda her türlü sağlık hizmeti almaya,

8.    Rıza ve izin

Tıbbi müdahalelerde rızanın alınmasına ve rıza çevresinde hizmetten faydalanmaya,

9.    Reddetme ve durdurma:

Tedaviyi reddetme ve durdurma istemeye,

10.Güvenlik

Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya,

11.Dini vecibelerini yerine getirme:

Kuruluşun imkânları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye,

12.Saygınlık görme:

Saygı, itina ve ihtimal gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli sağlık hizmeti almaya,

13.Rahatlık:

Her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir ortamda sağlık hizmeti almaya,

14.Ziyaret:

Kurum ve kuruluşlarca belirlenen usul ve esaslara uygun olarak ziyaretçi kabul etmeye,

15.Refakatçi bulundurma:

Mevzuatın, sağlık kurum ve kuruluşların imkânları ölçüsünde ve tabibin uygun görmesi durumunda refakatçi bulundurmayı istemeye,

16.Müracaat, şikâyet ve dava hakkı:

Hakların ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikâyet ve dava hakkını kullanmaya,

17.Sürekli hizmet:

Gerektiği sürece, sağlıklı hizmetlerden yaralanma

 

HAKKI VARDIR.

 

HASTA SORUMLULUKLARI

 

                                Bir sağlık kuruluşuna, sağlık hizmeti almak için başvurduğumuzda;

 

SORUMLULUKLARIMIZ

 

·         Sağlık kurumunun kural ve uygulamalarına uygun davranmak, katılımcı yaklaşım

·         Yakınmalar ve daha önceki hastalık-tedavi bilgilerini eksiksiz paylaşım

·         Hekimince belirlenen kontrollere riayet ve gidişatıyla ilgili geri bildirimler

·         İlgili mevzuat gereği öncelikli hastalar ve diğer hasta-çalışanların haklarına saygı duymak

·         Hastane kurallarına uymak ( Hasta hastane malzemelerine verdiği zararları karşılamak durumundadır.)

·         Hasta, sosyal güvenlik durumundaki, kimlik ve iletişim bilgilerindeki değişiklikleri zamanında bildirmek ve takip etmek sorumluluğundadır. 

 

 

BAŞVURU NOKTALARI

·      HASTA HAKLARI BİRİMİ

·      www.saglik.gov.tr

·      SABİM (184)

·      CİMER (150)