BİR SAĞLIK KURULUŞUNDA SAĞLIK HİZMETİ ALMAK İÇİN BAŞVURAN HERKESİN;
1. Hizmetten genel olarak faydalanma:
Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çevresinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetlerinden faydalanmaya,
2. Eşitlik içinde ulaşma:
Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya,
3. Bilgilendirme:
Her türlü hizmet ve imkânın neler olduğunu öğrenmeye,
4. Kuruluşu seçme ve değiştirme:
Sağlık kuruluşunu seçme ve değiştirmeye ve seçtiği sağlık kuruluşunda verilen sağlık hizmetinden faydalanmaya,
5. Personeli tanıma, seçme ve değiştirme:
Sağlık hizmeti verecek ve vermekte olan tabiplerin ve diğer personelin kimliklerini, görev ve unvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye (Hekim Seçme),
6. Bilgi isteme:
Sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü ve yazılı olarak istemeye,
7. Mahremiyet:
Gizliliğe uygun olan bir ortamda her türlü sağlık hizmeti almaya,
8. Rıza ve izin
Tıbbi müdahalelerde rızanın alınmasına ve rıza çevresinde hizmetten faydalanmaya,
9. Reddetme ve durdurma:
Tedaviyi reddetme ve durdurma istemeye,
10.Güvenlik
Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya,
11.Dini vecibelerini yerine getirme:
Kuruluşun imkânları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye,
12.Saygınlık görme:
Saygı, itina ve ihtimal gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli sağlık hizmeti almaya,
13.Rahatlık:
Her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir ortamda sağlık hizmeti almaya,
14.Ziyaret:
Kurum ve kuruluşlarca belirlenen usul ve esaslara uygun olarak ziyaretçi kabul etmeye,
15.Refakatçi bulundurma:
Mevzuatın, sağlık kurum ve kuruluşların imkânları ölçüsünde ve tabibin uygun görmesi durumunda refakatçi bulundurmayı istemeye,
16.Müracaat, şikâyet ve dava hakkı:
Hakların ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikâyet ve dava hakkını kullanmaya,
17.Sürekli hizmet:
Gerektiği sürece, sağlıklı hizmetlerden yaralanma
HAKKI VARDIR.
HASTA SORUMLULUKLARI
Bir sağlık kuruluşuna, sağlık hizmeti almak için başvurduğumuzda;
SORUMLULUKLARIMIZ
· Sağlık kurumunun kural ve uygulamalarına uygun davranmak, katılımcı yaklaşım
· Yakınmalar ve daha önceki hastalık-tedavi bilgilerini eksiksiz paylaşım
· Hekimince belirlenen kontrollere riayet ve gidişatıyla ilgili geri bildirimler
· İlgili mevzuat gereği öncelikli hastalar ve diğer hasta-çalışanların haklarına saygı duymak
· Hastane kurallarına uymak ( Hasta hastane malzemelerine verdiği zararları karşılamak durumundadır.)
· Hasta, sosyal güvenlik durumundaki, kimlik ve iletişim bilgilerindeki değişiklikleri zamanında bildirmek ve takip etmek sorumluluğundadır.
BAŞVURU NOKTALARI
· HASTA HAKLARI BİRİMİ
· www.saglik.gov.tr
· SABİM (184)
· CİMER (150)